Призначення та функції вихлопної системи автомобіля
Вихлопна система автомобіля складається з трьох головних складових: колектора спуску, каталітичного конвертера, що називається нейтралізатором чи каталізатором та глушника. Автомобіль з двигуном внутрішнього згорання з моменту свого винаходу, гостро потребував системи, крізь яку робитиметься виведення перероблених газів. Ця система називається вихлопною, вийшла у світ в одно час разом з винаходом двигуна, і спільно з ним піддавалася вдосконаленню і модернізації.
Облаштування роботи колектора випуску не складне. Перероблені речовини, що проходять крізь клапан випуску, проникають в колектор випуску, а після – потрапляють в каталітичний нейтралізатор. Разом з головною функцією виведення перероблених газів цей колектор здійснює допомогу камерам згорання двигуна в продуванні та забирає наступну порцію перероблених газоподібних речовин. З колектора випуску перероблені гази проникають в каталітичний нейтралізатор.
Контактуючи з шаром нейтралізатора, з вихлопних речовин завдяки хімічній реакції відновлення створюються азотні оксиди, які застосовуються для найефективнішого згорання паливних останків. Внаслідок дії реагентів нейтралізатора, з нього в трубу вихлопу подається суміш з азоту і вуглецевого діоксиду.
І однозначно, третім головним компонентів вихлопної системи вашого авто вважається глушник. Він містить в собі пристрій, головним призначенням якого є зниження рівня шуму двигуна від випуску перероблених речовин. У глушники є чотири основні складові: труби, сполучний резонатор або ж каталітичний нейтралізатор разом з глушником, глушник, труба для вихлопу та наконечник труби для вихлопу.
Залежність потужності двигуна та роботи вихлопної системи
Потужність двигуна дорівнює добутку моменту обертання зі швидкістю обертання колінчастого валу. Швидкість обертання залежить безпосередньо від коефіцієнта наповнення суміші в циліндрі. Що ж це означає?
Під час ходу поршня з верхньої нерухомої точки в нижню в циліндр проникає деяка кількість нової паливної суміші, яка дорівнює точному розміру вбудованого циліндра. Цей коефіцієнт наповнення має пряму залежність від різниці виникаючих тисків в колекторі впускання.
Якщо тиск усередині циліндра перевищуватиме атмосферний на 20%, тоді з’явиться можливість наповнення циліндра на 120% зарядній масі. В цьому випадку, виникає можливість певного впливу залежності коефіцієнта наповнення від значення швидкості обертання двигуна за допомогою зміни фаз розподілу газу.
Завдяки цьому чиннику виникає можливість зміни вихлопної системи для підняття потужності двигуна – один з різновидів тюнингу вихлопної системи.