Випускний колектор – що це?

Серед досить важливих елементів вихлопної системи автомобіля є випускний колектор, який призначається для збору відпрацьованих газів з кожного циліндра, створюючи єдиний потік, що перенаправляється по глушнику в навколишню сферу. Простими словами, випускний колектор – це велика збірка газів з високою температурою, виконана з металу і необхідна для полегшення роботи автомобіля, формуючи один потік вихлопів. У даному матеріалі детальніше розповімо про випускний колектор, розглянемо його конструктивні особливості, розберемо основні ознаки несправності колектора і можливості ремонту.

Випускний колектор та його конструктивні особливості

В основному, стандартний випускний колектор не представляє особливо складним за конструкцією. Виготовляються з міцного металу і виробляються методом литва або зварки.

Суцільнолиті колектори мають невисоку ефективність, з огляду на те, що досить короткі канали не мають можливості приймати велику кількість відпрацьованих газів в один час.

Трубчасті випускні колектори раніше встановлювалися лише в спортивних автомобілях і завдяки відмінним перевагам незабаром стали вироблятися для інших транспортних засобів. Зазвичай виробляються дані деталі з неіржавіючої сталі, а найдорожчі та надійні з кераміки, яка володіє невисокою теплопровідністю, тому в просторі під капотом не виділяється додаткове тепло.

Трубчасті колектори мають оптимальну довжину каналів, що дозволяє забезпечити кращу потужність мотора. Це приводить до збільшення попиту на деталі, які прагнуть модернізувати й поліпшити компанії виробники.

Трубчасті колектори мають оптимальну довжину каналів, що дозволяє забезпечити кращу потужність мотора

Випускні колектори можна розділити по таких особливостях:

  • об’єм простору;
  • вигини, що направляються до турбо фланцю;
  • загальна кількість встановлених трубопроводів;
  • вживання перепускного клапана.

Оптимізація процесу та принцип роботи

При появі якісних і ефективних колекторів, розвиток вихлопної системи вийшов на новий рівень. Багато відомих виробників встигли відмінно модернізувати запчастини, що дозволяє запропонувати досконаліші колектори, що надають кращу роботу. Інколи можна звернути увагу, що в багатьох потужних автомобілів є по 2 вихлопних труби, що означає розподіл навантаження між двома незалежними колекторами.

З одного боку, випускний колектор фіксується на голівці блоку циліндрів, у відповідному вікні, яке призначається для виходу відпрацьованих газів. З іншою ж за допомогою фланцевого з’єднання відбувається прикріплення приймальної труби, а в сучасних автомобілях це місце займає каталізатор.

Якщо мотор оснащується турбонагнітачем, рівень тиску у випускному колекторі застосовується для руху крильчатки турбіни. Саме дана деталь встановлюється відразу за колектором.

При появі якісних і ефективних колекторів, розвиток вихлопної системи вийшов на новий рівень

Ознаки несправності та ремонт випускного колектора

Така важлива частина вихлопної системи, як випускний колектор, постійно піддається серйозним навантаженням, які викликані величезними температурами й високим тиском. Трудомістка робота приводить до утворення тріщин на корпусі, а також руйнуванню прокладки, що завжди закінчується великими проблемами для двигуна і відповідно дорогим ремонтом.

Саме тому поважно вчасно проводити діагностику, міняти деталі, що вийшли з буд, а також купувати якісні запчастини, відкидаючи економію на даному елементі.

Випускний колектор в цілому можна відремонтувати, якщо вчасно звернутися за допомогою до професіоналів.

Основними ознаками несправних деталей можна виділити:

  • поганий запах в салоні автомобіля;
  • переривисте звучання мотора, який злегка або сильно “троїть”;
  • збої в роботі електроніки.

У деяких автомобілях значно зменшується тиск наддуву турбокомпресора.

Випускний колектор в цілому можна відремонтувати, якщо вчасно звернутися за допомогою до професіоналів.

При незначних дефектах можна буде заощадити на придбанні нової деталі, та варто вибрати якісну майстерню, де дослідні фахівці зможуть на високому рівні провести ремонт. Якщо є викривлення поверхні на пару міліметрів, невеликі тріщини та сколи, а також локальні прогари труб, поважно виправити все і не допустити поширення проблеми далі.

В деяких випадках можна відновити навіть розколений корпус, чи та варто це робити і яка ціна послуги, потрібно відразу взнати на СТО. Адже інколи все-таки простіше купити новий, якісний випускний колектор, чим чекати ремонту, сподіваючись на тривалу експлуатацію, якої може і не бути.

Підсумуємо

Практично всі поломки усуваються зваркою, а технологія розрізняється в залежності особливостей матеріалу. Специфіка проведення ремонтних робіт полягає в наступному:

  • чавун має відмінну фортецю, але при цьому досить крихкий, що вимагає особливо обережної механічної обробки;
  • перед початком зварки обов’язково слід розігріти деталь до потрібного рівня температури, яку потрібно підтримувати для правильного створення шва;
  • закінчення робіт супроводиться повільним охолодженням, щоб обмежити появу нових тріщин, щілин, пошкоджень.

Швидко і звичайним способом заварити випускний колектор не представляється можливим, а якщо у майстра вийде провести цей процес, то якість результату буде абсолютно неприйнятною і даного ремонту вистачить максимум на декілька тижнів.

Не варто віддавати перевагу низьким цінам на ремонт, а також дешевим випускним колекторам – це ілюзія, яка згодом може привести до дорожчого ремонту, а деталі прослужать невелика кількість часу, приносячи лише дискомфорт.

Рубрика: Статті
Поділитися
Facebook
Telegram
Twitter
Консультация
Оставьте свои контактные данные в форме. Мы свяжемся с Вами и предоставим необходимую информацию
Звоните
Пишите нам в мессенджеры
Заходите
Городоцька 242 Г, Львів
Консультація
Залиште свої контактні дані нижче у формі. Ми зв'яжемось з Вами та надамо необхідну інформацію
Телефонуйте
Пишіть нам у месенджери
Заходьте
Городоцька 242 Г, Львів
Підбір запчастини
Замовити підбір вихлопної системи чи запчастини
Телефонуйте
Пишіть нам у месенджери
Заходьте
Городоцька 242 Г, Львів