Головні складові вихлопної системи
Почнемо з того, що своєчасне обслуговування вихлопної системи набагато дешевше чим купити нові запчастини. Тому при першій появі ознак несправностей вихлопної системи, слід звертатися до професіоналів і проводити діагностику на спеціалізованих СТО – це і буде базове правило обслуговування вихлопної системи: лише своєчасна діагностика, ремонт або заміна елементу вихлопної системи, що вийшов з ладу, зможе гарантувати довгу експлуатацію автомобіля в цілому. Але, проте, також важливо знати будову вихлопної системи, щоб хоча б на базовому рівні розуміти її всі особливості.
Складові вихлопної системи
Зараз будова автомобілів відрізняється залежно від конструкційних особливостей. Проте складові вихлопної системи в цілому ті ж, і їх можна виділити в такому порядку:
- Колектор – складається з певної кількості труб, що сполучаються в одну з різним діаметром. Число труб залежить від кількості циліндрів, а головна місія – виведення відпрацьованих газів. В основному колектор виробляється з особливо міцних металів, а також досі практикується використання чавуну.
- Каталізатор – встановлюється вже у всіх нових автомобілях, і є одним з найдорожчих елементів системи, оскільки в складі є дорогоцінні метали. Завдяки роботі каталізатора вдається позбутися від токсичності, контролюючі температуру газів горіння. В деяких випадках каталізатор міняють на полум’ягасник (стронгер), або на такий званий колекторний полум’ягасник. Якщо каталітичний елемент якісний і надійний, варто чекати від нього хорошої роботи впродовж тривалої експлуатації. Але в разі придбання поганої запчастини, може бути присутньою перевитрата палива і зниження продуктивності автомобіля.
- Металева гофра – гнучке плетіння у формі сітки, виконане з металу. Досить важливий елемент, який слід обслуговувати вчасно, щоб обмежити серйозніші поломки.
- Резонатор – призначений для зменшення рівня шуму.
- Глушник – деталь резонансного, відбиваючого і поглинаючого типів, виконуючи певні завдання і трохи відрізняючись за будовою.
Технічне обслуговування вихлопної системи
Будь-яка деталь, механізм або система вимагає уваги, особливо при інтенсивному використанні. Вихлопна система транспортного засобу піддається величезним навантаженням зсередини, що доповнюється негативними зовнішніми чинниками. Навіть найкращі глушники можуть зношуватися, що призводить до необхідності заміни або ремонту.
Про те, що потрібно ремонтувати вихлопну систему, взнати буде нескладно: в першу чергу, по зміні звуку — автомобіль працюватиме голосніше звичайного. Але, перш ніж його ремонтувати, потрібно дізнатися про причини поломки. Самостійно проводити діагностику досить складний, та і чи потрібно, якщо достатньо СТО і майстрів, які на високому рівні зможуть перевірити та обслужити важливий елемент автомобіля. Але, проте, інколи можна і самостійно визначити причину поломки вихлопної системи свого автомобіля. Нижче перераховані головні причини, що ведуть до ремонту або заміни глушника, або інших складових вихлопної системи і їх рішення:
- Корозійні процеси – виникають після певних механічних пошкоджень, перепадів температур або збільшеного рівня вологості. У такому разі, щоб запобігти серйозній поломці автомобіля, потрібно інколи оглядати всі деталі вихлопної системи візуально, чого сповна вистачає для визначення серйозності ситуації та ухвалення рішення про необхідність заміни елементів, які піддалися корозії. Але для цього потрібно буде кожного разу використовувати естакаду, підіймач або оглядову яму.
- Прогорання сполучних швів, які розташовуються між елементами випускної системи, прогорання бачка глушника, резонатора, вихлопних труб і так далі. Такі пошкодження теж можна помітити візуально, але і для цього, теж буде потрібний підіймач, естакада або звичайна оглядова яма. Спосіб ремонту залежить від міри несправності деталі. Якщо пошкоджена область невелика, то для вирішення варто скористатися зварюванням, усуваючи розриви та відсутність з’єднань. Але в разі величезних дір, краще купити нову деталь.
- Несправності каталізатора — досить складна поломка для діагностування в гаражних умовах. В більшості випадків тут не допоможе простий візуальний огляд. Основні причини такі — зменшення тяги двигуна, зміна звуку, авто може глухнути й так далі Тут слід невідкладно звернутися на спеціалізованих СТО. Механічні пошкодження гофри або сполучних елементів – дані деталі, як і каталізатор, при пошкодженні не піддаються ремонту, оскільки даний процес обійшовся б у 2-3 рази дорожче за нову деталь, яка до слова має невисоку вартість. Діагностувати поломку або пошкодження можна візуально.
Висновки
Професійні майстри просять звернути увагу, що при серйозних пошкодженнях краще поміняти певні елементи, оскільки інколи нова деталь коштує значно дешевше, ніж спроби ремонту. Також не варто самому прагнути виправити неполадку, за винятком наявності устаткування, знань і умінь. І в цілому, щоб не витрачати багато часу і сил, краще все-таки звернутися до професіоналів, які проведуть необхідні роботи в найкоротші терміни. Майстри застосовують якісні, перевірені герметики, проводять зварювальні роботи на високому рівні, що дозволяє відновити та відремонтувати різні несправності.
Лише якісна діагностика допоможе визначити міру поломки, щоб не робити даремний ремонт, після якого вихлопна система через невеликий час знову вийде з ладу. У будь-якому випадку украй важливо своєчасно здійснювати діагностику і технічне обслуговування, щоб уникнути серйозних проблем в майбутньому.