Основні причини пошкодження глушника
Як відремонтувати глушник самостійно в домашніх умовах спробуємо розібратись у цьому матеріалі. Почнемо з того, що діри на глушнику – найбільша і найчастіша проблема, з якою стикаються власники авто. Виникають вони переважно внаслідок прогорання металу, з якого виготовлений глушник. Або внаслідок механічного пошкодження вихлопної системи – наприклад попадання до глибокої ями на дорозі, що не таке рідке явище на дорогах України.
Основні причини пошкодження глушника
Дія надзвичайно високих температур, якій піддається вся вихлопна система – найперша причина виникнення пошкоджень. Причому, через високі температури, антикорозійний захист елементів вихлопної системи працює не довговічно, і це призводить до швидкого перегорання металу.
Як вже наголошувалося, механічна дія – вібрації, які виникають від нерівностей на дорогах, камені, які можуть вилітати з-під коліс, пошкодження від невисоких перешкод, таких як бордюри, а також інші види механічної дії на вихлопну систему.
Ще одна причина, яка призводить до пошкодження глушника – агресивний вплив довкілля. Це високий рівень вологості, дія різних хімічних реагентів, які знаходяться в асфальті, і тому подібне.
До чого приводить пошкодження глушника вихлопної системи
Якщо хтось з відвідувачів даного блогу Демі Моторс вже стикався з поломками глушника, той напевно знає, що означає несправність вихлопної системи. Рух стає просто нестерпним, надзвичайно некомфортним, зменшується ефективність роботи двигуна. Яка б не була звукоізоляція автомобіля, вона не зможе заглушити рев несправної вихлопної системи.
Якщо все це сталося з вами, то у Вас є 2 способи розв’язання проблеми. Звернутися в найближчу станцію технічного обслуговування, бажано в таку, яка спеціалізується саме на ремонті вихлопних систем. Наприклад – СТО Демі Моторс у Львові, або спробувати відремонтувати глушник своїми руками. За наявності необхідних інструментів і трохи уміння – це не так вже і складно. (Але тут слід зазначити – якщо Ви не маєте практики роботи з інструментами або металом, або взагалі ніколи не мали справи з ремонтом автомобіля, то все ж вибирайте перший спосіб.)
Методи ремонту глушника своїми руками
Якщо узагальнити та спростити, то загалом, вихлопна система складається з різних металевих труб та «банок» того чи іншого діаметру, які приварені один до одного. І ось у цих слабких місцях зварювання найчастіше виникають тріщини та дірки. Саме такі ушкодження вихлопної системи піддаються ремонту в домашніх умовах своїми руками.
Спираючись на практичний досвід наших майстрів на СТО, з відвертістю можемо сказати. Що в 90% випадків ремонт “cвищів” – дрібних тріщин і пробоїн у глушнику, відбувається методом наварювання невеликих металевих латок. Для нашого завдання – відремонтувати глушник власноруч – підійде будь-який метод накладення латок. Головне, щоб після ремонту вихлопна система була здатна витримувати високі навантаження. Як це відбувається читайте далі.
Етапи ремонту глушника у домашніх умовах
Якщо Ви вже твердо вирішили провести ремонт глушника своїми руками, то перш за все слід підготувати всі необхідні для цього прилади та інструменти, щоб вони були під рукою в будь-який необхідний момент.
За допомогою підготовленого інструменту – переходимо до демонтажу глушника, вирізання металу, що прогорів, і очищення деталі від корозії.
Вирізати вигорілий метал і почистити глушник можна за допомогою звичайної болгарки або шліфувальної машинки. Далі – готуємо металеву латку, яку наварюватимемо на пробоїну в глушнику. Для цієї мети можна використовувати будь-який, але не надто товстий метал, який привариться до глушника. Зауважте, що латку слід виготовити на 1-1,5 см ширше ніж сама пробоїна.
Що можна використовувати встановлюючи латки
Цілком підійде для наших цілей звичайний зварювальний апарат – напівавтомат. Головне – під час зварювання класти рівний, акуратний та суцільний шов. Причому працювати слід акуратно, щоб самому не пропалити глушник, що ремонтується.
Також для ремонту глушника можна використовувати спеціальні набори термостійких бинтів та епоксидних смол, так звані набори холодного зварювання. За допомогою таких наборів також можна швидко залатати «свищ», але, як самі вже зрозуміли, такий ремонт глушника не буде надійним і довговічним.
Профілактика пошкоджень вихлопної системи
Зрозуміло, що повністю запобігти поломкам і прогоранню вихлопної системи ми не зможемо, але деякі дії, які дозволять збільшити термін її експлуатації цілком реально, а то й навіть потрібно виконати.
Насамперед для продовження терміну експлуатації рекомендується регулярно обробляти глушник спеціальними антикорозійними складами або термостійкими фарбами. Це, хоч ненадовго, але все-таки запобігатиме швидкому іржавінню та корозії металу та його прогоранню.
Також багато досвідчених автомобілістів, встановлюють між глушником та колектором двигуна спеціальну гофровану трубу – гофру глушника, що створює гнучке з’єднання, яке гасить вібрацію та знижує температуру. В результаті вихлопна система вашого автомобіля працює під меншими навантаженнями та довше прослужить без ремонту.