Заміна гофри глушника як необхідний крок
Заміна гофри глушника виникає в разі виходи його з ладу. Нажаль ця запчастина не підлягає надійному ремонту. Гофр який монтується на самому початку вихлопної системи для компенсації механічних коливань, що виникають у процесі роботи двигуна часто зазнає різноманітних ушкоджень. Конструктивно гофра вихлопної системи це гнучка гофрована трубка із зовнішнім металевим обплетенням та внутрішнім захисним покриттям у кілька шарів.
У нашому блозі ми вже писали раніше про гофру глушника вихлопної системи, проте для кращого розуміння матеріалу, повторимося. У процесі роботи двигун створює коливання та вібрацію, які передаються в першу чергу на вихлопну систему, а також інші пов’язані з ним елементи. Ось і для компенсації такої вібрації та коливань було спроєктувати гофру вихлопної системи (гофра глушника).
У деяких, особливо старих автомобілях, наприклад, таких як ВАЗ 2108, ВАЗ 2109, ВАЗ 21099 і других, гофра не була передбачена зовсім, але, експерти, майстри автосервісів, всі радять встановлювати гофру. Особливо гарним рішенням буде встановлення гофри глушника на автомобілі з дизельним двигуном, на автомобілі з великим пробігом, оскільки саме такі двигуни з часом починають створювати все більше вібрацій, що не найкраще впливає на вихлопну систему, яка може навіть деформуватися.
Причини виходу з ладу гофри глушника
Зважаючи на те, що гофра отримує досить серйозні вібраційні та теплові навантаження, то зламання та прогоряння гофру глушника – досить часте явище. Основними причинами гофрі вихлопної системи є:
- Агресивний вплив довкілля. Оскільки вихлопна система та гофра майже завжди дуже гарячі, то при попаданні води, вологи, агресивних хімічних речовин з дороги, із зовнішнього середовища тощо призводять до прискореної корозії металу, з якого виготовлена гофра, і до подальшого її спалювання.
- Механічні ушкодження. Гофра може пошкодитися внаслідок експлуатації автомобіля в умовах не зовсім хорошого дорожнього покриття, що у нас, в Україні, скоріше правило, ніж виняток. Стрибаючи по ямах, просто пошкодить гофру глушника – просто порвати її.
- Забитий каталізатор, глушник, резонатор. Якщо якийсь з елементів вихлопної системи несправний, забитий нагаром, то в гофрі виникає надлишковий тиск, який може часом перевищувати навіть характеристики міцності гофри, що також призводить до її розриву.
- Присадки у паливі, що підвищують октанове число. Використовуючи паливо з присадками, змінюється хімічний склад відпрацьованих вихлопних газів, і його температура, причому зовсім не на краще. Це також призводить до прискореної корозії металу гофри вже з середини.
Ознаки зламання гофри
Попередньо діагностувати зламання гофри можна за такими ознаками:
- Запах вихлопних газів у салоні автомобіля.
- “Бовтання” вихлопної труби.
- Різкий стукіт з-під днища автомобіля.
- Різкий звук вихлопу з-під днища – «січе гофр».
- Запах та дим, що йде з-під днища авто.
Якщо ви помітили якісь із цих ознак, то варто відразу відвідати спеціальне СТО з ремонту глушників, для запобігання поломки вихлопної системи.
Ремонт гофри глушника
На превеликий жаль, гофра глушника, що прогоріла і вийшла з ладу, вже не піддається ремонту. Звичайно, є деякі народні «умільці», які пропонують ремонт гофр, але завдяки її конструктивній будові – така витівка нічого доброго не принесе.
Один єдиний вихід – заміна гофри вихлопної системи. Якщо поставити якісну гофру глушника, вона зможе прослужити протягом досить тривалого періоду (загалом термін служби якісної гофри глушника — до 3-х років).
Заміна гофри глушника
Змінюючи пошкоджену гофру на нову, слід використовувати лише якісні деталі. Якісна гофра вихлопної системи повинна бути виготовлена з якісного металу, мати гарні еластичні властивості, у поєднанні з високим коефіцієнтом міцності. Також якісна гофра повинна зберігати всі свої властивості при постійній роботі за умов високих температурних впливів та механічних вібрацій різної частоти та сили. Також, замислюючись над тим, як вибрати гофру глушника, слід розуміти, що вона буває: тришарова, двошарова, а також подвійним чи одинарним обплетенням.
Технологія заміни гофри вихлопної системи в цілому не складна, але потрібні спеціальні навички та знання, а також практики роботи зі зварювальним апаратом. Якщо описати спрощено, спочатку демонтується стара пошкоджена гофра, найчастіше за допомогою болгарки. На її місце відразу монтується нова – приварюється, після чого зварювання обробляється термостійкою фарбою.
Не рекомендується самостійно проводити заміну гофрі, оскільки зварювальний апарат та болгарка в невмілих руках може призвести до пошкодження запчастини, травми та навіть займання автомобіля. Краще покладіться у харчуванні заміни гофру на професіоналів, щоб потім не шкодувати.