ЯК ВЛАШТОВАНИЙ ГЛУШНИК АВТОМОБІЛЯЩе на початку минулого століття глушник став тим важливим засобом, завдяки якому автомобіль отримав популярність серед міського населення. Адже, не дивлячись на всі ті перспективи та радощі, які обіцяв автомобіль, рев його мотора викликав лише негативні емоції. Звичайно, перший глушник мав досить примітивну конструкцію, проте сучасні методи придушення шуму стали набагато ефективнішими.

В наші дні автомобільний глушник використовується не лише для зниження рівня шуму, але ще і знижує токсичність і температуру вихлопних газів. Адже екологічні стандарти з кожним роком стають усе суворіші, що вимушує конструкторів шукати додаткові інженерні рішення. Але при цьому не кожна людина має представлення, як влаштований глушник автомобіля. Тому ми пропонуємо розглянути всі його складові та познайомитися з принципом їх роботи.

ОСНОВНІ ЕЛЕМЕНТИ ВИХЛОПНОЇ СИСТЕМИ АВТОМОБІЛЯ

Не дивлячись на деякі відмінності в різних моделей легкових авто, конструкція глушника має приблизно однаковий склад:

  • передній і задній глушник;
  • нейтралізатор;
  • колектор;

Багато автолюбителів знають, як влаштований глушник на прикладі автомобілів ВАЗ, які часто виступають як перший транспортний засіб. У них, як і в моделей закордонного виробництва, колектор підключений до двигуна і призначений для відведення вихлопних газів. Оскільки температура дії в цьому випадку доходить до 1000 градусів, а на додаток виявляється ще і механічна дія, колектору доводиться переносити величезні навантаження. Особливу увагу конструктори приділяють матеріалу, для чого використовуються кращі сплави стали та чавуну.

Вимоги до екологічної складової змушують доповнювати вихлопну систему каталітичним нейтралізатором в багатосекційній камері якого проводиться очищення газової суміші в широкому діапазоні.

Як влаштований глушник автомобіля

ПЕРЕДНІЙ І ЗАДНІЙ ГЛУШНИК

Намагаючись розібратися, як влаштований глушник усередині, багато хто в першу чергу має на увазі передню і задню банку. Саме вони й виконують завдання по зниженню шуму, але до очищення газів при цьому жодного відношення не мають. Передній глушник називається резонатором, що вже розкриває в деякому роді таємницю його пристрою. Оскільки від газів, що викидаються з великою швидкістю, створюється багато шуму, доводиться їх уповільнювати. Для цього в передньому глушнику є численні отвори та решітки виконані зі спеціальних матеріалів. Саме вони й прибирають ефект резонансу, проводячи основну роботу по зменшенню рівня шуму від працюючого двигуна.

Наступна частина глушника виступає як основний елемент, який залучений в остаточному поглинанні шуму. Для цього конструкторам довелося одночасно реалізувати декілька технологій – всілякі повітропроводи, систему перегородок, пористу структуру. В результаті такий симбіоз дозволяє позбавитися від шуму, ефективно відвести вихлопні гази та зробити температуру безпечною.

Види глушників

В асортименті сучасних глушників виділяють два основні види:

  • активні;
  • реактивні.

Для виробництва активних глушників використовується звукопоглинальний матеріал, який має порівняно просту конструкцію. Але він має досить серйозну проблему – при тривалій роботі сильно забруднюється. Реактивні глушники побудовані у вигляді поєднання резонаторних і розширювальних камер і такого недоліку позбавлені.