Що краще: обманка лямбда-зонда чи прошивка «Мізків» (ЧІП-ТЮНІНГ)?

Ні для кого не секрет, що нинішній стан екології прирівнюється до катастрофічного, що приводить до встановлення нових норм і вимог від світових держав для виробників автомобілів і інших транспортних засобів. Щороку встановлюються нові, усе більш жорсткі правила і допустимі норми, а контроль вихлопних газів вже й зараз надзвичайно суворий. Це приведе до того, що більшість виробників незабаром можуть відмовитися, в першу чергу, від дизельних авто, після чого і від бензинових, віддаючи перевагу електромобілям.

Обманка лямбда-зонда чи прошивка?

Спробуймо розібратися все ж таки що краще: обманка лямбда-зонда чи прошивка «Мізків». Хоча до масштабної інтеграції доки далеко, але вже зараз, за контролем відповідності нормам екологічності відпрацьованих вихлопних газів, в автомобілі передбачена ціла складна система. Яка, якщо що, вмить показує на панелі помилку «Check Engine». А в деяких випадках навіть блокує роботу двигуна, до повного усунення виниклої проблеми, що в більшості випадків вимагає заміни каталізатора.

Все б нічого, але в наших умовах, ціна на новий якісний каталізатор, все ще досить велика, що часто не по кишені середньостатистичному жителеві України. Тому в нас дуже часто замість заміни каталізатора, практикується повне позбавлення від нього. А щоб обдурити систему контролю, умільці придумали декілька методів. Основні та найбільш популярні з яких – установка обманки лямбди-зонда або прошивка «мізків» ЕБУ, так зване: чипування або чип-тюнинг.

Відразу хочемо попередити – ми, виробники елементів вихлопної системи «Demi Motors», у жодному випадку не за забруднення екології або, тим більше порушення екологічних норм. Але, в умовах нашого ринку, споживачеві слід знати, що краще – обманка лямбда зонда або чипування, щоб бути підкованим в питанні та мати можливість самостійно приймати потрібні рішення.

За контролем відповідності нормам екологічності відпрацьованих вихлопних газів, в автомобілі передбачена ціла складна система, яка, якщо що, вмить показує на панелі помилку «Check Engine»

Головні особливості

Як можна здогадатися, в Україні поки менш серйозні обмеження, в порівнянні з Європою або Америкою. Що дозволяє їздити ще на досить старих автомобілях і просто видаляти каталізатор, уникаючи покупки дорогої заміни. Але в нових транспортних засобах, завод виробник автоматично встановлює всі необхідні деталі, враховуючи світові стандарти. Тому з часом багато автовласників все-таки стикаються з необхідністю заміни лямбда зонда, каталізатора або інших дорогих елементів.

На цей момент варіантів для розв’язання цієї проблеми вистачає і кожен автовласник для себе вирішує резонність і раціональність певних способів виправлення ситуації. У будь-якому випадку слід не забувати три основні правила:

  1. Не запускати проблему, адже навіть найдрібніші неполадки незабаром можуть привести до серйозніших наслідків і неполадок.
  2. Своєчасно проводити діагностику вихлопної системи та інші ремонтні роботи.
  3. При необхідності заміни краще придбати якісні вироби, які зможуть прослужити тривалішу експлуатацію, ніж погані аналоги.

Пам’ятати про проблему, адже навіть найдрібніші несправності незабаром можуть привести до серйозніших наслідків і несправностей.

В цілому, це стосується будь-якої системи автомобіля, але особливо відноситься до вихлопної, яка піддається досить важким навантаженням.

І так, як вже знаємо, за контроль токсичності вихлопу і для контролю роботи каталізатора відповідальна лямбда зонд. Це спеціальний датчик, який відстежує кількість кисню у відпрацьованих газах. І відправляючи інформацію в електронний блок управління автомобіля (ЕБУ), який запрограмований перерозподіляти паливну суміш, приводячи вихлоп до необхідних норм.

Лямдба зонд - спеціальний датчик, який відстежує кількість кисню у відпрацьованих газах, відправляючи інформацію в електронний блок управління автомобіля (ЕБУ). Він запрограмований перерозподіляти паливну суміш, приводячи вихлоп до необхідних норм
Система досить ефективна і працює на високому рівні, поки не стикається з пошкодженнями, а також наступними чинниками:

  • поганої якості паливо;
  • невідповідне і неякісне масло;
  • величезний пробіг авто, без діагностики лямбда зонда, каталізатора та інших елементів.

Якщо своєчасно не обслуговувати автомобіль, можна дочекатися дорогого ремонту або заміни деталей, що вийшли з ладу, за високими цінами. Новий каталізатор коштує досить дорого, тому багато водіїв бажають скористатися перевіреними методами. Для обходу потреби його покупки – каталізатор можна просто видалити, встановлюючи замість нього стронгер або полум’ягасник, додатково розміщуючи механічну обманку або електронну заміну. Також, часто використовується прошивка «мізків», яке в народі називається чипування або чип-тюнинг.

Механічний варіант обманки

Конструктивно, механічна обманка лямбди-зонда нагадує простий механізм, схожий на перехідник. Даний елемент вмонтовується перед кисневим датчиком. Залежно від моделі автомобіля, такий перехідник може мати різну конфігурацію, в основному відштовхуючись від характеристик двигуна.

Основний принцип роботи – обмеження потоку вихлопів до лямбда зонда, завдяки невеликому отвору, який служить як дозатор відпрацьованих газів. Деякі перехідники можуть мати керамічні нейтралізатори, призначені для додаткового очищення. У результаті, завдяки такому пристосуванню діагностується нормальна робота каталізатора. Але через певний час, особливо на нових автомобілях, обманка може перестати працювати, окислюватися або заіржавіти від інтенсивних навантажень.

Електронний варіант обманка лямбда-зонда

Принцип роботи такого способу дещо інший і передбачає використання спеціального конденсатора, який має певного рівня опір. І при збільшенні міняє сигнал, відповідний подібному для очищених вихлопних газів.

В цілому варіант непоганий, але свідчення датчика кисню не відрізняються стабільністю і схильні до постійних змін, що приводить до зміни опору. В майбутньому такі помилки можуть сприяти повторному сповіщенню про помилку. Це негативно позначається на авто, нервує автовласника і приводить до потреби пошуку іншого варіанту.

Прошивка «мізків» ЕБУ – Чіп-тюнінг

Чипування вважається оптимальним і ефективним варіантом, який дозволяє обійти всі помилки, тонко налаштовуючи вихлопну систему, модернізуючи також роботу мотора. Прошивка досить поширено використовується останнім часом. Це гарантує відмінний результат, адже вже є достатньо спеціального устаткування і необхідного програмного забезпечення.

Коротка суть чипування – влізти безпосередньо в «мізки» автомобіля і прибрати з програми всі згадки про каталізатори. Але робити це потрібно лише в професійних майстернях, де досвідчені майстри знають свою справу і зможуть провести всі роботи на вищому рівні.

Після зміни прошивки автомобіля на «без каталізаторну» вже буде неважливо, що там показуватиме датчик лямбди-зонда і чи є він там взагалі. Автомобіль забуває про існування каталізатора раз і назавжди, і всі сигнали пов’язані з екологічністю йому абсолютно будуть нецікаві.

Після зміни прошивки автомобіля на «безкаталізаторну» вже буде неважливо, що там показуватиме датчик лямбди-зонда і чи є він там взагалі – автомобіль забуває про існування каталізатора раз і назавжди, і всі сигнали пов'язані з екологічністю (а так само їх відсутність) йому абсолютно будуть нецікаві.

І до тих пір, поки прошивка не буде змінена ще раз (наприклад, це може статися під час відвідування дилерського центру – при виході нової версії прошивки стару, чиповану, можуть відновити) жодних проблем з каталізатором не буде.

В більшості випадків розв’язання проблеми шляхом чіп-тюнінгу відбувається з позитивним результатом, але є і певні недоліки. Якщо використовувати неправильну прошивку або некоректним способом проводити установку, можуть виникнути серйозні проблеми, а саме вихід з ладу блоку управління. Це приведе до необхідності дорогої заміни, яка потребує придбання певних елементів разом з ЕБУ або залишить питання актуальним, – обманка лямбда-зонда або все-таки ризикнути ще раз провести чипування.

Підсумуємо

Після всього вищенаписаного, можна підбивати підсумки, і для себе визначитись з вибором, що ж краще – обманка лямбди-зонда або чип-тюнинг:

Безумовно, набагато надійніший спосіб розв’язувати проблему з каталізатором – чипування. Проте, тут є нюанс – не на всіх автомобілях таке можливе.На сьогодні є невеликий сегмент поки що недоступних для чіп-тюнінгу автомобілів, які проте, теж мають каталізатори та всі проблеми, які пов’язані з ними. І ось на такі автомобілі потрібно встановлювати лише обманки – механічні або електронні. Проте, це не дасть 100% гарантій від появи помилок в майбутньому, проте позбавить від необхідності придбання нового дорогого каталізатора.

А ще, зміна прошивки ЕБУ, шляхом її чіп-тюнінгу, коштує набагато дорожче, ніж просте механічне видалення каталізатора з встановленням обманки. Але лише з чіп-тюнінгом можна повністю гарантувати відсутність проблем по каталізаторах в майбутньому.

А ще, в на нашому спеціалізованому СТО у Львові можна видалити каталізатори способами, які ми перерахували та описали в статті. У нас є все необхідне для цього – великий вибір обманок лямбди-зонда, новітнє устаткування для чіп-тюнінгу і, що саме головне – величезний досвід.

Рубрика: Статті
Поділитися
Facebook
Telegram
Twitter
Консультація
Залиште свої контактні дані нижче у формі. Ми зв'яжемось з Вами та надамо необхідну інформацію
Телефонуйте
Пишіть нам у месенджери
Заходьте
Городоцька 242 Г, Львів
Підбір запчастини
Замовити підбір вихлопної системи чи запчастини
Телефонуйте
Пишіть нам у месенджери
Заходьте
Городоцька 242 Г, Львів