Універсальний каталізатор — механізм пристрою
Універсальний каталізатор, як ви вже можете зрозуміти з назви, це механізм, який підходить для будь-якої моделі автомобіля. Простіше кажучи, це такий каталітичний нейтралізатор, який встановлюється замість несправного оригінального блоку.
Універсальні каталізатори встановлюються в системі вивільнення, але вони починають працювати не після включення запалювання, а лише тоді, коли температура у двигуні досягає 300 ℃. Його можна встановити поруч із магістраллю або витяжним колектором. Універсальний каталізатор нижчий, ніж у початковій частині, і це його головний плюс.
Універсальний каталізатор має в основі соти з кераміки. Залежно від особливостей моделі його стінок, металевого шару, він має високу хімічну активність і сприяє кращому очищенню вихлопних газів.
Сучасні універсальні каталізатори складаються з декількох компонентів. Вони виводять частини палива, які не спалюються, аналізують склад газів та надсилають інформацію на комп’ютер на панелі.
За словами виробників, універсальні каталізатори ефективні до 100-150 тис. км пробігу. Але якщо автомобіль працює у великих містах із частими пробками, зриви трапляються раніше. Тому заміна цього вузла зазвичай проводиться кожні 3-6 років.
Пошкодження універсального каталізатора: основні причини
Існує кілька причин, чому каталізатор виходить з ладу і вимагає заміни. До них належать:
- використання бензину низької якості, який завдає шкоди керамічним стільникам;
- перебої в іскрі, що призводить до пожежі всередині пристрою;
- поломка датчиків.
Також з часом вигорає шар металу, який охоплює соти. Цього не можна уникнути навіть при встановленні високоякісного, дорогого механізму. Комп’ютер на панелі починає відображати попередження “чек” і не дозволяє двигуну функціонувати, вимикаючи запалювання.
Процес зносу прискорюється за допомогою використання палива поганої якості. Часто для збільшення октанового числа в паливо додають свинець, і це збільшує навантаження на каталізатор. У випадку дизельного пального знос прискорюється за допомогою “антигелю” взимку.
Також необхідно контролювати справність двигуна. Якщо запалювання невірне, і в системі живлення виникають проблеми, спалювання каталітичного нейтралізатора виникає швидше. У таких випадках необхідно демонтувати зношений універсальний автомобіль каталізатора та замінити його на новий пристрій.
Діагностика універсального каталізатора
Проблема функціонування каталізатора вказує на включення лампочки перевірки двигуна. Також зменшення потужності двигуна вказує на поломку. Автомобіль може смикати, тригер, прискорення займає більше часу. Це відбувається, коли каталізатор втрачає здатність проходити вихлопами. Соти починають пектися і засмічувати прохід для вихлопів. Як результат, двигун “задушується”.
Також, працюючи на високих обертах, ви можете почути рев, який виходить з-під дна. Його причина полягає в тому, що керамічна структура руйнується. Деталі, які кришаться, починають потрапляти в стіни корпусу через вплив відцентрової сили та потоку газу.
Ще одна ознака несправностей — це слабкий тиск газу, що випливає з глушника. Якщо каталізатор справний, ви можете відчути невелику пульсацію, підносячи руку до вихлопної труби. Це виглядає як вихлопні клапани, по черзі працюють. Якщо потік занадто слабкий або навіть, це вказує на знищення стільникам. Каталітичний нейтралізатор ніколи не зривається раптово, зазвичай цьому передує незначні проблеми.
Як вибрати універсальний каталізатор?
При виборі нового каталізатора універсального необхідно враховувати його пропускну здатність. Універсальний механізм повинен мати той самий об’єм і розмір, що й оригінал. Крім того, необхідно виміряти тіло нативного нейтралізатора (він не завжди круглий), довжину та ширину.
Ви не можете придбати механізм із занадто низькою пропускною здатністю, оскільки він не впорається зі спалюванням, а вихлопні гази не будуть очищені належним чином. Якщо вузол вибрано правильно, то після його встановлення на панелі приладів вимкнеться лампочка «Check Engine».
Процес встановлення каталізатора універсального типу
Правила встановлення цієї частини залежать від її типу. Цей пристрій є основним та колекторним. У першому випадку він встановлюється знизу машини, поруч із резонаторами. Процес установки простий і відбувається таким чином:
- від’єднайте старий механізм від труби шляхом різання;
- зварюйте новий нейтралізатор на своєму місці.
Але важливо, щоб досвідчений зварник виконував роботу, оскільки життя вузла залежить від якості швів.
Встановлення каталізатора типу колектора є більш енергетичним. Необхідно видалити всю структуру, розрізати каталізатор і замінити старі соти новими.
І врешті-решт ми хочемо нагадати вам, що ви не повинні викидати таку дорогу частину, як каталізатор: ви можете заробити на ньому гроші продати каталізатор дорого нам. І на виручку, ви можете Купити новий універсальний каталізатор, купить стронгер замість каталізатора, або купити полум’ягасник колекторний та поставити замість одного каталізатора.