Тюнінг вихлопної системи — трохи теорії
Тюнінг вихлопної системи завжди потребує ретельного вивчення способу та порядку його виконання.
Як ви, напевно, вже знаєте вихлопна система це не лише один глушник. Але й складна система, з декількома елементами, кожну з яких слід вибрати на основі параметрів певного двигуна.
Випускний колектор, підключений до двигуна, — це частина, з якої починається кожна система вироблених продуктів вихлопних газів. Після нього є один або кілька каталітичних нейтралізаторів (каталізаторів). Далі резонатори, яких також може бути декілька, і вже в кінці сам по собі є глушник.
Функції вузлів вихлопної системи
Кожен вузол вихлопної системи відповідає за виконання своєї функції, працюючи в одній купі з іншими. Якщо ви спрощуєте, колектор збирає всі відпрацьовані гази з картера двигуна в одну трубу. Каталізатор попередньо позбавляє їх від шкідливих елементів, використовуючи хімічні реакції, резонатор вирівнює тиск газового потоку, охолоджує і трохи приглушує їх. А глушник нарешті виправляє звук вихлопу.
Логічно, що для отримання спортивної системи витяжки прямого потоку на своєму автомобілі потрібно замінити кожну з цих деталей своїм спортивним аналогом. Отже, штатний колектор повинен бути замінений на колектор типу “павук”. Каталізатор змінюється на стронгер або полум’ягасник, а резонатор із глушником на їхні спортивні прямі аналоги.
Якщо у вас немає завдання максимально видавити останні кінські сили з двигуна. Та просто хочете додати спортивний звук та вражаючу басову вихлопну систему вашого автомобіля. То для цього буде достатньо, замінити стандартний глушник на прямо-пронизливий глушник.
Яка різниця між штатним та його аналогом прямого потоку?
Нагадаємо, що звичайний глушник — це “бачок” з лабіринтом розділів всередині. Потоки відходів, що проходять через такий лабіринт, розбиті на металеві перегородки, під час яких звук вихлопу та його температура зменшуються.
Спортивний глушник не має таких розділів — вся його внутрішня структура розроблена таким чином, щоб якомога більше спростити шлях потоку вихлопу назовні. Завдяки цій характеристиці ефективність двигуна теоретично збільшується, його потужність та звук вихлопу змінюються.
Звичайно, ви завжди можете придбати готову спортивну вихлопну систему, яка буде розроблена для певного автомобіля та його двигуна — так званий “кит”. Такий “кит” продається головним чином на американських, європейських або японських аукціонах. І тому це не дешево, і його доставка до України зробить таку покупку економічно невигідною. Тому для початку ви можете обмежити себе придбанням прямого глушника, а за бажанням, прямим резонатором потоку. А з дуже великим бажанням, також стронгером. У своїй структурі ці частини є універсальними, отже важливо вибрати їх у розмірі для кожного конкретного автомобіля.
Хто все ще сумнівається, що може отримати прекрасний звук вихлопу, рекомендуємо відвідати наші офіційні групи у FB або переглянути відео наших робот.
Як вибрати прямоток?
Більш-менш ознайомившись з теорією, перейдемо до практики. Перш за все, ви повинні знати, що з технічної точки зору процес заміни глушника прямим потоком не є складним. Вам потрібно вирізати звичайний глушник і зварювати пряме протікання на його місці. Але, хоча це може здатися, на перший погляд, повністю гаражною операцією, доцільно довіряти його фахівцям у спеціалізованих СТО. Оскільки можуть виникнути непередбачені труднощі, наприклад, коли є потреба в гачках, шматок труби, кріплення тощо.
Як уже було сказано вище, вибираючи глушник прямого потоку, ви повинні знати розмір штатного та зосередитись на певних параметрах:
- загальна довжина
- діаметр входу
- діаметр вихлопної насадки
Якщо у вас немає завдання замінити всю вихлопну лінію на магістраль більшого діаметра. То діаметр входу не буде таким важливим у виборі глушника прямого потоку. Оскільки він завжди трохи менше, ніж популярні моделі прямих потоків і зазвичай не більше 55 мм. Це означає, що на суглобах труби та прямого глушника, це призведе до втрати ефективності всієї системи.
Параметри вузлів вихлопної системи
Неспеціалісту буде непросто у виборі прямого глушника на основі загальної довжини стандартного глушника. Але це зовсім не якийсь тонкий параметр, а також орієнтир. Теоретично — чим довше прямий глушник, тим більше він має корисний обсяг «банки». Незалежно від того, як просто це звучить, але це так. Логіка проста:
- Прямоток завдовжки до 50 см. ви повинні вибрати для автомобілів з низькою потужністю, з двигуном 1,0-1,5 л.
- Середні глушники прямих потоків, довжина яких від 50 до 55 см, підходять майже до всіх автомобілів. Двигуни, на яких об’єм з найменших 1,2 та відносно потужних 3,0 літра.
- Великі глушники прямого потоку з довжиною понад 55 см, ідеально підходять для потужних двигунів, з обсягом понад 2 літри. Хоча, з майстерною настройкою всієї вихлопної системи, вони добре демонструють себе на менш потужних двигунах.
Взагалі, прямий глушник повинен бути трохи більше, ніж двигун, як говорять «на виріст». Якщо встановити невеликий прямоток на машину з потужним двигуном, то він не впорається з потоком вихлопного газу, двигун негайно втратить силу, а звук буде огидним.
Багато малих і середніх прямоточних глушників додатково оснащені спеціальною вставкою — так званою «флейтою», що може приглушити звук, що особливо вірно в умовах густо населеного міста або спальної зони.
Висновок
Ну, ось майже все. Як ви самі бачите, ви не повинні сильно турбуватися про запитання — як вибрати прямий потік. Якщо ви все ще сумніваєтесь, то зв’яжіться з нами будь-яким зручним способом. Наші експерти, які, мабуть, вже знають все про прямі глушники, будуть раді поділитися з вами цією інформацією, і допоможуть вам вибрати хороший прямий глушник власного виробництва – D серії Demi Motors , який в якості не поступається добре відомим дорогим конкурентам, і в чомусь вони навіть їх перевершують.